Redukcia tuku


Poznáte ten pocit pred zrkadlom? 

Pozeráme sa na seba, hodnotíme a hovoríme si, keby sme tak mali krajšie vyformované telo. Väčšina z Vás sa už určite o to aspoň pokúsila formou rôznych nezmyselných diét, ktoré okrem jojo efektu neprinesú žiaden osoh. Skúsme si preto vysvetliť ako by mala taká zmena vyzerať, aby bola dlhodobá a zdraviu prospešná.

Pár krokov na začiatok:

  • najprv si určíme príčinu zvýšeného množstva tuku na našom tele – “kde sa stala chyba”
  • vytýčime si reálny cieľ a jeho časový termín
  • vyhľadáme odborníka pre čo najefektívnejšie dosiahnutie nášho cieľa

Zmena postavy je jedna z najnáročnejších úloh pre organizmus a zároveň jedna z najúžasnejších, pretože máme možnosť vyformovať postavu a tým ovplyvniť našu kvalitu života. Zmena to ale musí byť postupná, aby bola trvalá a neuškodila nám. Okrem zmeny v stravovaní bude potrebné zmeniť aj denný režim, nakoľko nám cvičenie 3-4 krát do týždňa zaberie minimálne 2 až 3 hodinky denne prípravou na tréning, cestou do fitnesscentra a samotný čas cvičenia.

Ako by mal vyzerať prvý kontakt s trénerom?

Zostaveniu cvičebného plánu na redukciu tuku predchádza osobná odborná konzultácia s vysvetlením základných princípov ohľadom cvičenia a stravovania. Každá telesná zmena prináša množstvo pozitívnych zmien a rovnako je tomu aj pri chudnutí. Na začiatku si zmeriame základné rozmery, ako sú obvody rúk, pásu a nôh. Pridruženou metódou na presnejšie určenie problematických častí a pre efektívne dosiahnutie požadovaných výsledkov vykonáme telesnú analýzu pomocou špeciálnej váhy, ktorá určí nielen percento telesného tuku, ale aj množstvo vody v organizme, hmotnosť kostí, množstvo vnútorného tuku medzi orgánmi a podiel svaloviny z celkovej hmotnosti tela. Každý klient dostane základné odporúčania v stravovaní, na vyžiadanie aj individuálny stravovací plán. Tréningy začínajú menšou intenzitou a postupne sa záťaž zvyšuje na mieru vhodnú pre spaľovanie tukových zásob.